Saturday 19 May 2012

Terharu

Assalamualaikum cinta . Jawab balik waalaikumussalam rindu tau . hehew . Dalam waktu cenggini la idea nak buat entry baru datang serbu . Apabila idea datang dengan cepat , jadi haruslah penulis blog luahkan dengan segera bagi mengelak idea itu hilang begitu sahaja . Rugi bukan . Apa-apa pun sebelum memulakan sesuatu kerja , haruslah membaca Bismillahirrahmanirrahim supaya setiap kerja yang kita lakukan berjalan dengan lancar .


Diatas permintaan kawan yang suruh aku buat entry baru , so now terdatanglah idea nak buat entry baru . Semalaman aku termenung memikirkan kembali memory-memory lama bersama kawan-kawan sekolah Islahiyah . Apabila diingat kembali , berbagai perasaan bernari-nari dalam fikiran aku time tu . Rindu , gembira , lucu semuanya bercampur menjadi satu . Banyak sungguh kenangan aku bersama mereka di sekolah sana . Gembira , sedih , gelak tawa kami kongsi bersama . Sweetkan ? Tapi , semua itu hanya tinggal kenangan . Jadi sebak la pulak . Tskk tskk *lap ayaq mata


Dear kawan , ingat lagi tak memory kita dulu . Birthday aku pada 25 mac , yang hampa semua plan nak buat surprise dekat aku dengan kawan lain yang lahir dalam bulan sama . Actually , aku dah perasan suprise hampa tu , tapi aku buat-buat macam taktahu apa-apa . Haha . Aqilah dengan fatin siap outing belikan hadiah untuk aku lagi kan . K terharu sangat . Sebak lagi , tskk tskk :( . Bila aku pergi tempat qilah nak sembang dengan dia , dia siap sembunyi kemain lagi dari aku . Ingat aku tak perasan ka . Hehe . Saja la buat-buat tak nampak . Nanti dah tak jadi surprise kan . Hihi 


Yang aku memang tak perasan kan , bila pulak hampa keluar beli kek . Eh ? *garu pala . Hampa nak tau , masa malam sebelum birthday aku tu , aku dah memang takbole tidur , teringat pasal birthday esok ni tapi tak agak la pula hampa nak bagi surprise malam tu juga . Buat aku terharu lagi . Cuba la nak lelap juga tapi takbole , taktahu kenapa asyik dok fikir pasal esok ni nak jadi apa . Hihi . Bila ada sapa-sapa lalu depan katil , aku buat-buat la tidur . Sedangkan time tu tak tidur lagi pun . Haha . Rasanya ada yang datang tengok aku , make sure aku dah tidur . serious lawak . Haha


Jam menunjukkan pukul 12 tengahmalam . Tibalah waktu yang dinanti-nantikan . Aku ada dengar qilah kejutkan kawan yang lain bangun tidur , aku buat-buat tidur la takmau sampai hampa semua perasan yang aku tak tidur lagi . Tiba-tiba , aku dengar orang nyanyi lagu HAPPY BIRTHDAY dekat aku laa . Aku terus bangun aa , celik mata tengok ada kek laa . Ish terharu lagi . Time hampa semua nyanyi lagu HAPPY BIRTHDAY dekat aku , aku nak gelak pun ada , nak nangis pun ada . Nak gelak sebab tengok muka sorang-sorang serious lawak . Hehe . Nak nangis pula sebab teruja dengan hampa semua . Tskk tskk *lap ayaq mata . Terharu la weii 


Yang buat aku lagi bertambah terharu , siap ada hadiah lagi untuk aku . Perasaan aku time tu hanya Allah sahaja yang tahu . Gembira , teruja semua cukup lengkap . Aqilah dengan hadiah bear nya buat aku and now aku namakan bear tu dengan nama LOLY . Comelkan nama tu :) Fatin pula bagi something yang macam , benda tu kita bole pusing dia nanti dia berpusing sambil memutarkan music . Cantik sangat . Hazwani pora bagi cawan yang siap ada sudu lagi . Comelnya . Hajar pernah bagi hadiah dekat aku juga , tapi time tu kita form1 lagi . Dia bagi hadiah macam wani pora bagi dekat aku . Apakah sweet sangat hampa semua ni


Dear kawan , aku hargai sangat pemberian hampa . Aku tak mengharapkan hadiah sangat . Sekadar wish birthday pun aku dah syiok tak sangga haa . Memang susah nak lupakan memory kita dulu kan . Best sangat dapat kawan macam hampa semua ni . Susah senang tetap ada di sisi *jiwang gila . Apa-apa pun hampalah kawan dunia akhirat . Walaupun kita dah lama terpisah tapi still contact each other kan . Aku akui yang aku ni jarang nak text hampa , tapi aku tak pernah lupakan hampa . Kita selalu juga contact dalam facebook or twitter kan . Itulah gunanya laman sosial , banyak kebaikan yang tersendiri 


Sorry sangat sebab tak dapat nak printscreen hadiah dengan kad yang hampa bagi tu . Tak sempat eden nak snap nye pun adoi . It's ok , aku dah lama printscreen memory tu semua dalam otak aku supaya aku tak lupa pemberian hampa tu . Appreciate sangat . Aku sayang hampa semua gila kot , rindu nak stay dekat hostel sama-sama macam dulu . Alangkah bestnya kalau dapat putarkan balik masa-masa lampau . Hihi . Teringin nak jadi baby balik . Haha . Berangan besaq jaa semua tu . phuiii 


#Lepas ni kita dah susah nak jumpa kan . Masing-masing pakat buat haluan sendiri . Semua dah pakat nak pi study . Hampa jangan senang-senang nak lupakan aku pula aaa . Tampaq sedaih kot , hehew . Sila gerun ! Study rajin-rajin tau , jangan nak nakai-nakai sangat naa . Ingatlah orang yang tersayang . Kiss and hug for you all ! muahhhhh pipi kiri kanan *peace____swag







No comments:

Post a Comment