Monday 12 November 2012

Cinta Allah cinta abadi ♥

Assalamualaikum ... 

Jika benar cinta itu kerana Allah , maka biarkanlah ia mengalir mengikuti aliran Allah SWT kerana hakikatnya ia berhulu dari Allah SWT maka ia pun berhilir hanya kepada Allah SWT . Tetapi , ingatlah ! Cinta Allah adalah cinta yang kekal abadi . Kejarlah cinta Allah dulu kerana kita pasti tidak akan kecewa jika kita berjaya mencintai Allah dengan sepenuh hati . Bagaimana kita hendak mencintai seseorang jika kita tidak berusaha untuk kenal dan cintai Sang Penciptanya .

Banyak lagi tugas kita di dunia ini terhadap agama kita . Jangan disebabkan terlalu mengejar cinta manusia , tugas sebagai seorang pendakwah juga kita tidak peduli . Jangan terlalu asyik dengan kehidupan dunia kerana itu hanyalah sementara . Utamakan akhirat kerana ia akan kekal abadi . Jika betulbetul sudah bersedia maka kahwinlah . 

Post ini adalah untuk peringatan bersama terutama untuk diri ini . Semoga kita semua sentiasa dilindungi oleh Allah SWT . Jangan pernah kecewa jika kita pernah putus cinta , tetapi jadikan ia pengajaran dalam hidup kita . Berusahalah untuk menjadi hamba yang sempurna di pandangan Allah SWT bukan pandangan manusia . 

Wahai Hawa , 
                
Apabila seseorang lelaki mengatakan dirimu seorang yang sombong , itu lebih baik kerana itu menandakan dirimu sukar untuk didekati dan kamu telah berusaha untuk menjaga dirimu dan dirinya juga . 

Wahai Adam , 

Mereka sombong kerana mereka ingin menjaga pergaulan mereka dan mereka berusaha untuk menghindari dirinya dan dirimu bergelumang dengan dosa . Bersyukurlah , kerana dia , kamu terselamat dari melakukan dosa . Hormatilah keputusan mereka dan jagalah mereka mengikut peraturan  yang telah ditetapkan di dalam Islam . 


#petikan dari CintaAllahcintaAbadi

No comments:

Post a Comment