Monday 24 September 2012

Wahai Bakal Imamku



Wahai bakal imamku, bakal permaisuri hatimu ini mungkin seorang yang degil, ganas, kasar, manja, mengada dan sebagainya. Bersabarlah. Tabahlah.


Andai saya adalah tulang rusuk awak yang telah hilang
Saya berharap jika nanti Allah mempertemukan kita
Awak akan selalu membimbing saya
Agar saya menjadi wanita yang solehah
Yang nantinya akan menjadi bidadari awak di syurga
Kerana saya ingin kita akan disatukan di dunia dan akhirat

Andai awak ditakdirkan untuk menjadi bapa buat anak saya
Jadilah bapa yang boleh mendidik anak kita
Agar mereka nanti boleh menjadi anak kebanggaan buat kita di dunia dan akhirat
Iaitu anak yang soleh dan solehah
Yang boleh menjunjung tinggi agama Allah

Andai awak ditakdirkan untuk saya
Aku harap awak boleh menjadi imam buat saya dan anak kita
Awak boleh menjadi pemimpin yang baik dalam rumah tangga kita
Awak boleh mencintai saya apa adanya
Dan boleh menyikapi kekurangan saya dengan penuh kebijaksanaan 

Dan andai saya salah
Tegurlah saya dengan kata-kata awak yang penuh dengan kelembutan dan kebijaksanaan
Andai saya marah
Belailah rambut saya dengan penuh kasih sayangmu
Agar marah saya boleh berubah menjadi kelembutan
Andai saya lupa
Ingatlah saya dengan penuh kasih sayang
Agar nanti awak tetap menjadi suri tauladan buat saya dan anak kita

Kerana...
Saya hanya mengharapkan imam yang baik dalam rumah tangga saya
Yang boleh membawa saya ke jalan yang diredhaiNYA
Jalan yang menuju syurgaNYA bersama awak




#Moga hubungan kita kekal sehingga akhir hayat. Amin amin amin Yarabbal 'Alamin



No comments:

Post a Comment